Årsmöte 2020

Årsmötet 2020 har gått av stapeln och det var underbart att se så många klubbkamrater på plats. Vi hade en mycket trevlig tillställning med smörgåsar, fika och härligt klubbmingel.

Vandringspriser delades ut till de bästa ekipagen i lydnad, bruks och agility. Eftersom vi vill uppmuntra till att börja tävla med sin hund delar vi ut vandringspris till bästa ekipagen i den lägsta klassen av respektive gren. Dessa vandringspriser gick i år till:

Lydnad startklass: Eva Lundin och Nikkitorpets Brother Jack

Bruks appellklass: Susanne Thors och Dunderboxers Clark

Agility klass 1: Lotta Eriksson och Evallens Tan Qelpie

Vi delar även ut vandringspris till bästa ekipage i alla klasser i respektive gren. Dessa vandringspriser gick i år till:

Lydnad: Michelle Holmlund och Vallhunden Peak

Bruks: Pia Brygård och Ci Pro Bono av Nangijala

Agility: Lia Larsson och Light My Fire Kesaco

Stort grattis till er allihop!

En annan viktig del av årsmötet är såklart att välja vilka som ska representera klubben i årets styrelse. Detta år var det dags att tacka av Ulrika Wall, Ami Hegardt och Linda Frisk efter många års trogen tjänst i styrelsen. Ulrika Wall lämnade över ordförandeklubban till Ulrika Norell, en erfaren SBK-räv som vi har stort förtroende för att hon kommer leda DTBK till en fortsatt blomstrande klubbverksamhet.

Tack alla för ett aktivt och trevligt deltagande i årsmötet. Nu kör vi 2020!